alternative action, alternative thinking

Curba Handmade Bicycles | Interviews

2.91K 0

συνέντευξη: Λίνα Μπακαλέξη

Ο Βαγγέλης Κακαργιάς, ζει και εργάζεται στην Καρδίτσα, όπου δημιουργεί, κατασκευάζει και αναπαλαιώνει ποδήλατα. Καλά ακούσατε, χειροποίητα ποδήλατα made in Karditsa.

Πρωτότυπα, μοναδικά, εναλλακτικά και 100% χειροποίητα φτιαγμένα με ελληνικό μεράκι σε μια πόλη όπου το 70% των κατοίκων της χρησιμοποιεί ποδήλατο!

Πες μας ποια είναι τα στάδια κατασκευής ενός ποδηλάτου, αλλά και τον χρόνο κατασκευής ή αναπαλαίωσης του.

Για να κατασκευαστεί ένα ποδήλατο πρέπει πρώτα να γεννηθεί η ιδέα και μια αρχική εικόνα για αυτό στο μυαλό μου. Αυτό είναι το πρώτο στάδιο και ίσως το πιο σημαντικό Έπειτα γίνεται η μεταφορά του στο χαρτί, αρχικά με κάποια πρόχειρα σχέδια και τέλος σε πραγματικές διαστάσεις. Από εκεί και πέρα ξεκινάει η κατασκευή του με τα υλικά που έχω προμηθευτεί ειδικά για το εκάστοτε ποδήλατο, αναλόγως τις απαιτήσεις και τις ανάγκες του κάθε αναβάτη. Ο χρόνος κατασκευής ενός ποδηλάτου εξαρτάται κυρίως από το πόσο εύκολα-γρήγορα θα βρω τις πρώτες ύλες και τα εξαρτήματα που χρειάζονται γιαυτό. Βλέπετε η ελληνική αγορά ακόμη υστερεί σε αυτόν τον τομέα οπότε απευθύνομαι σε εταιρίες του εξωτερικού. Ο προσωπικός χρόνος δουλειάς που απαιτείται για να κατασκευαστεί ένα χειροποίητο ποδήλατο είναι κυμαίνεται από 15 ημέρες έως και 3 μήνες, ανάλογα με τη δυσκολία που παρουσιάζει το κάθε σχέδιο αφού το κάθε ποδήλατο είναι ξεχωριστό με ιδιαίτερες απαιτήσεις.

Πως δημιουργήθηκε όλη αυτή η ανάγκη για το χειροποίητο ποδήλατο; Επηρέασε η οικονομική κρίση, ώστε να σκεφτείς και να δημιουργήσεις κάτι δικό σου με βάση την πρωτοτυπία και την μοναδικότητα;

Αυτό που με ώθησε να ασχοληθώ με την κατασκευή χειροποίητων ποδηλάτων ήταν η προσωπική μου ανάγκη για δημιουργία. Η οικονομική κρίση μπορώ να πω πως αποτέλεσε παράγοντα για να ξεπεράσω κάποια εμπόδια , τουλάχιστον στην αρχή του επιχειρήματος αυτού, με πιο εναλλακτικούς τρόπους, όπως το να χρησιμοποιώ τμήματα από κατεστραμμένα ποδήλατα και παλιές σιδηροκατασκευές ώστε να δώσω μορφή στο δικό μου σχέδιο.

Πότε ξεκίνησες να ασχολείσαι με την κατασκευή ποδηλάτων και ποιος είναι ο συμβολισμός του ονόματος;

Ξεκίνησα να ασχολούμαι το 2011, όπου το ξεκίνησα ως χόμπι. Η επιλογή του ονόματος δεν ήταν κάτι στο οποίο αφιέρωσα πολύ χρόνο. Είναι μια μικρή αλλά περιεκτική και πολύ αντιπροσωπευτική ονομασία (curba σημαίνει καμπύλη),η ανάγκη της οποίας δημιουργήθηκε όταν άρχισαν οι δημιουργίες μου να κυκλοφορούν στους δρόμους της Καρδίτσας και χρειάστηκε να υπάρχει ένα κοινό χαρακτηριστικό γνώρισμα προσδιορισμού τους.

Περίεργα σχήματα, πολλά χρώματα και ένα εργαστήριο. Δημιουργικότητα στα ύψη! Υπάρχει κάποιος που να σε βοηθάει στην κατασκευή των ποδηλάτων σου;

Όλη η παραγωγική διαδικασία των ποδηλάτων γίνεται από εμένα τον ίδιο.Δεν υπάρχει κάποιος που συμμετέχει επί μονίμου βάσεως με αυτό που κάνω. Υπάρχει ένας άνθρωπος τον οποίο εμπιστεύομαι και απευθύνομαι σε αυτόν όταν αντιμετωπίζω κάποιο εμπόδιο (ο πατέρας μου), πράγμα που συνέβαινε κυρίως στην αρχή αυτής της πορείας. Θέλω να τονίσω όμως πως όταν κάποιος μου ζητάει να του φτιάξω ένα ποδήλατο, συμμετέχει στην διαδικασία παραγωγής του στα αρχικά και βασικά στάδια που είναι το σχέδιο αλλά και στην επιλογή των χρωμάτων και των περιφερειακών εξαρτημάτων.

Ποια είναι η πηγή έμπνευσής σου και πόσα κομμάτια έχεις μέχρι τώρα;

Τις περισσότερες φορές η έμπνευση έρχεται σε άκυρες και απρόοπτες στιγμές κατά τη διάρκεια της ημέρας και τα ερεθίσματα είναι αντικείμενα που χρησιμοποιούμε στη καθημερινότητα μας και όχι απαραίτητα ποδήλατα. Πολλές από τις ιδέες μου γεννιούνται τις στιγμές που χαλαρώνω από όλη την ένταση της ημέρας, λίγο πριν αποκοιμηθώ, ιδέες που αντανακλώνται στα όνειρα μου, όταν “πιάνει δουλειά” το υποσυνείδητο! Ακόμη, περνάω κάποιες ώρες παρατηρώντας άλλους κατασκευαστές και συνδυάζοντας ίσως κάποιες τεχνικές τους με τη δική μου καλλιτεχνική πινελιά. Πιστεύω σε αυτό που λένε οτι “μαγεία υπάρχει εκεί όπου η τέχνη και η επιστήμη συναντούν τη φαντασία και τη δημιουργικότητα”.

Ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζεις;

Τα προβλήματα υπήρξαν πολλά κυρίως στην αρχή της προσπάθειας μου αυτής. Έχω μάθει όμως να ελίσσομαι και να χρησιμοποιώ τα εμπόδια που εμφανίζονται σαν εργαλεία. Αυτό από μόνο του άλλωστε δεν είναι και μια μορφή δημιουργικότητας; Πλέον το σημαντικότερο πρόβλημα είναι ο χρόνος που απαιτείται για να φτάσουν οι πρώτες ύλες για την κατασκευή ενός ποδηλάτου στα χέρια μου αφού γίνεται κάθε φορά παραγγελία από εταιρίες του εξωτερικού λόγω έλλειψης ή και μη ύπαρξης αυτών στην Ελλάδα.

Ποια είναι τα όνειρα σου και τα σχέδια σου για το μέλλον;

Τα όνειρα μου και ο αυτοσκοπός μου για το μέλλον είναι να φτάσω σε ένα άρτιο κατασκευαστικό επίπεδο ώστε να μπορέσω έτσι να υποστηρίξω την ίδρυση μιας δικής μου μικρής επιχείρησης και λέω μικρή γιατί πιστεύω στην έννοια της ποιότητας και όχι της ποσότητας. Οραματίζομαι ένα μικρό μαγαζί ανοιχτό για όλους εκείνους που θέλουν να δουν πως κατασκευάζεται ένα χειροποίητο ποδήλατο από την αρχή ως το τέλος και για όλους εκείνους που τους συνεπαίρνει ο κόσμος της κατασκευής και της δημιουργίας.

Tην δουλειά του Βαγγέλη, μπορείτε να την δείτε εδώ:

Curba Handmade Bicycles

www.curbabicycles.gr

Comment

Your email address will not be published.

Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας, συμφωνείτε με τη χρήση cookies εκ μέρους μας. πληροφορίες

Διαφημιστικά Μηνύματα και cookie DoubleClick DARTΤο cookie DoubleClick DART χρησιμοποιείται από την Google στις διαφημίσεις που προβάλλονται στους ιστότοπους των συνεργατών της, όπως σε ιστότοπους που προβάλλουν διαφημίσεις του AdSense ή συμμετέχουν σε πιστοποιημένα από την Google δίκτυα διαφημίσεων.Όταν οι χρήστες επισκέπτονται τον ιστότοπο alternactive.gr και βλέπουν ή κάνουν κλικ σε μια διαφήμιση, ενδέχεται να αποθηκευτεί ένα cookie στο πρόγραμμα περιήγησης του εν λόγω τελικού χρήστη. Τα δεδομένα που έχουν συλλεχθεί από αυτά τα cookie θα χρησιμοποιηθούν προκειμένου να βοηθήσουν στην καλύτερη προβολή και διαχείριση των διαφημίσεων στον(στους) ιστότοπο(-ους) του εκδότη και στον ιστό.

Close